![]() |
Arnold Jacobs |
Fragmenty książki "Song and wind" Braiana Frederiksena o Arnoldzie Jacobsie w tłumaczeniu p. Łukasza Michalskiego
Fragmenty:
Chicago Symphony Orchestra
Czas spoczynku
NAUCZYCIEL
Nauczyciel
Studenci Jacobsa
Filozofa nauczania
Początkujący uczniowie
Największy problem nauczania
ELEMENTY FIZYCZNE
Elementy fizyczne
Mechanika oddychania
Zastosowanie układu oddechowego
Kontrolowanie oddychania
Wentylacja
Płuca
Przepona
Wydech
Mózg
Mięśnie
Hiperwentylacja- Hipowentylacja
Pojemność życiowa
Krzywa ciśnienia wydechowego
Przepływ powietrza - ciśnienie powietrza
Usta - zadęcie
Język - artykulacja
Atak
Samogłoski
Podwójne i potrójne językowanie (stacatto)
Zakończenie dźwięku
Stacatto
Postawa
Proces starzenia się
Ćwiczenia oddechowe
ELEMENTY MENTALNE
Nerwy
Koncepcyjność (opieranie się na pomyśle)
Śpiew i podmuch
Gawędziarstwo, aktorstwo, solfeż
Słuch wewnętrzny
Analiza
Odruchy warunkowe i bodźce
Kształtowanie nowych nawyków
Osobowość
Przesada, prostota
Naśladowanie
Motywacja
Zmysł (odczucia)
Ćwiczenie na ustniku
WYKONANIE
Właściwa wysokość dźwięku (strój)
Skala
Barwa dźwięku
Dynamika
Vibrato
Frazowanie
Błędy
Rozgrzewka
Ćwiczenie
Trema estradowa
Przesłuchania do orkiestry
Akustyka sali, sesje nagraniowe, dublowanie
Instrumenty
Instrumenty dęte blaszane
Tuba
Tuba jako instrument solowy
Inne instrumenty dęte blaszane
Dęte drewniane
WYPOSAŻENIE
Wyposażenie
Worki powietrzne
Breath Builder (Przyrząd do kształtowania oddechu)
Spirometr "Inspiron"
Lustro, pierścień ustnikowy
Tunery, magnetofon, rurki do oddychania
Ustnik "Arnold Jacobs"
WPŁYW ARNOLDA JACOBSA NA UCZNIÓWJohn Taylor
David FedderlyRoger RoccoRichard L. Nelson, doktor medycyny
Brian Frederiksen
Breathing Exercises - Arnold Jacobs
Embouchure - Arnold Jacobs
The Performer - Arnold Jacobs
Song and Wind - Arnold Jacobs