Arnold Jacobs - Brian Frederiksen: Song & Wind tłum. Łukasz Michalski
Jacobs przedstawia wysokie
i niskie dźwięki jako szybka i wolną wibrację. By rozbudować skalę, trzeba po
prostu ćwiczyć i rozwijać zarówno wysoki, jak i niski rejestr swego
instrumentu. Dla poprawy górnego rejestru graj dźwięk w dolnej oktawie trzy
razy, dalej jak w przykładzie, np. G,G,G,g,g,g. Niech dolny dźwięk będzie nauczycielem
górnego.”
Jacobs proponuje takie myślenie: „Nie możesz
od razu mieć wspaniałego dźwięku, grając bardzo wysoko lub bardzo nisko.
Rozwijasz go grając w średnicy. Stale musisz mieć takie podejście, że: ‘To
normalne, że dopiero raczkuję w bardzo wysokim i bardzo niskim rejestrze’.
Zaczynasz więc pracę nad tymi słabościami, by doprowadzić je do doskonałości.
Mogą Ci wychodzić dźwięki złe, a ty je przekształcisz w dobre, ale brak
dźwięku - cisza, nie brzmi i nie da się
jej przekształcić. Musisz przejść przez kolejne fazy rozwoju.”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz