Arnold Jacobs - Brian Frederiksen: Song & Wind tłum. Łukasz Michalski
O dźwięku instrumentu
stanowi samogłoska, nie zaś spółgłoska użyta podczas ataku. Udział „T” w ataku
musi być minimalizowany. Jacobs nalega, by wymawiać raczej „tAH” lub „tUU’, niż
„Tah”, czy „Tu”. Zaleca używanie samogłosek: „a”, „o”, „uh”, i „iu”. Można
zmieniać barwę dźwięku, używając różnych
samogłosek. Przy grze pianissimo (zawoalowane) zaleca stosowanie samogłosek:
„e’, oraz „i”.
Dzięki umieszczeniu języka,
samogłoski „a”, „o”, „uh”, i „iu” powodują większe otwarcie drogi przepływu
powietrza, niż „e’, oraz „i”. Użycie „Oh’ skraca język. „Zalecam precyzyjną
wymowę podczas językowania z użyciem sylaby „tOO” lub „tAH”. Nie jest istotne,
którą wybierzesz. Ważne jest, że język pozostanie rozluźniony tak długo, jak to
tylko możliwe przez cały czas, z częstymi odpoczynkami usuwającymi w pewnym
sensie zmęczenie czy naprężenie mięśnia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz