Lustro
Najprostszym może
narzędziem, którego używa Jacobs, jest duże lustro. W jego pracowni znajduje
się ono na wprost krzesła ucznia. Zachęca uczniów do przyglądania się ruchom
swego ciała podczas gry na instrumencie. Wzmacnia to proces uczenia się, dzięki
dołączeniu wzroku do innych zaangażowanych zmysłów.
Pierścień
ustnikowy
Częścią ubioru Jacobsa
jest pierścień ustnikowy. Ma go zawsze w kieszeni koszuli, razem z ołówkami,
długopisem i latarką. Czułby się bez niego nagi! Przyrząd ten jest często
błędnie nazywany wizualizerem zadęcia; ma on jednak zastosowanie szersze, niż
tylko możliwość obserwacji czyjegoś zadęcia.
Pierścień ustnikowy usuwa
bodźce starych (zwykle złych) przyzwyczajeń, dzięki czasowemu wyeliminowaniu
ustnika i instrumentu. Jest pomocny w pobudzaniu bzyczenia oraz, w pewnym
stopniu, w doskonaleniu intonacji. Rzeczywista jego wartość leży w izolowaniu
drgających włókien mięśni warg podczas bzyczenia.
Drgający obszar musi być
wyizolowany. Bzyczenie bez pierścienia powoduje drgania znacznie większego
fragmentu warg, niż po przyłożeniu pierścienia. Jacobs zaleca bzyczenie tylko w
niższej średnicy i przez bardzo krótki czas - maksymalnie dwie, lub trzy minuty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz